Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dolice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Protokół z dn. 02.06.2009


Dolice dnia 02.06.2009r.

P R O T O K Ó Ł

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

odbytej dnia 02.06.2009 r.

Komisja w składzie:

1.Sinica Jarosław - przewodniczący

2.Węgielnik Henryk - członek

3.Kołacki Stanisław - członek

4.Szewczyk Joanna -członek

Zagadnienia:

  1. analiza sprawozdań za I kw 2009 r.

  2. zminy w budżecie Gminy Dolice w roku 2009

Ad. 1

Na podstawie przedstawionych sprawozdań za I Kw. 2009 r.

-Rb-ZZ-Dochody budetu państwa a I- kw. 2009 r.

-Rb-50 -Dochody i wydatki zadań zleconych za I Kw. 2009 r.

-Rb-27S- Wykonanie dochodów budżetowych za I Kw. 2009 r,

-Rb-28S- Wykonanie wydatków za I Kw. 2009r. ,

-Rb- NDS- Sprawozdanie o nadwyżce/deficycie za I Kw. 2009 r.,

-Rb-Z- Stan zobowiązań Gminy za I Kw. 2009 r.,

-Rb -N- Sprawozdanie o stanie należności za I Kw 2009r. ,

-Rb -N- Sprawozdanie o stanie należności -Biblioteki Publicznej w Dolicach,

-Rb -Z-Sprawozdanie ostanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz gwarancji i

poręczeń za I Kw. 2009r-Biblioteki Publicznej w Dolicach,

Dokonano analizy sprawozdania z dochodów budżetu państwa Rb-ZZ z wpłat za wydane dowody osobiste oraz zwrotu od komorników ściągniętych od dłużników zaliczek alimentacyjnych jak również dokonano analizy sprawozdań Rb-50 z dochodów i wydatków zadań zleconych. W/w sprawozdania sporządzono zgodnie z ewidencją księgową i w terminach zgodnych z rozporządzeniem .Wydatkowane środki w ramach otrzymanych dotacji-nie stwierdzono przekroczeń.

Ad. 2

Dokonała oceny prawidłowości i celowości zmian budżetu na rok 2009 według projektu uchwały Nr XXII/195/09 Rady Gminy Dolice polegającej na wprowadzeniu zmian

w dochodach budżetu Gminy ogółem w kwocie:1.057.495,45 wynikające z:

a) zmniejszenia dochodów gminy o kwotę; 11.000,00

- decyzji Wojewody zachodniopomorskiego dotyczące:

- zmniejszeniu dotacji na dofinansowanie pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych,

-zmniejszone wpływy z opłat za wynajem kwater na cmentarzu

b) zwiększenie dochodów na zadania zlecone w kwocie: 539.998,02 wynikające z:

-zwiększenia dotacji celowej na zwrot części podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej przez producentów rolnych.

-decyzji Dyrektora delegatury krajowego biura wyborczego w Szczecinie na sfinansowanie zadania-wybory do Parlamentu Europejskiego w dniu 7.06.2009 r.

c) zwiększone wpływy do budżetu w kwocie: 528.497,43 wynikające z:

-zwiększone wpływy w cmentarzach za wynajem kwater i kaplicy,

-wpływy z Urzędu Pracy na refundacje wynagrodzeń pracowników robót publicznych,[prac interwencyjnych oraz prac społecznie użytecznych,

- planowanego wpływu w ramach zawartego w 2008 roku porozumienia na finansowanie ze środków banku światowego projektów w ramach PPWOW,

-wpływ ze sprzedaży samochodu : busa oraz autobusu szkolnego,

-zwiększone wpływy z lokowania wolnych środków na rachunkach o podwyższonej stopie procentowej

Wprowadzenie również zmian po stronie wydatków zmniejsza się o kwotę

5.691.773,29 wynikające z:

a)zmniejszenia wydatków w kwocie:7.014.149 zł wynikające z:

-zmniejszenia wydatków w gospodarce gruntami i nieruchomościami w paragrafie usługi obce,

-zmniejszenia w Ochotniczych strażach pożarnych zakup usług obcych,

-zmniejszenie w obronie cywilnej zakup materiałów i wyposażenia,

-zmniejszenie w oświacie i wychowanie w pozostałej działalności środki na dofinansowanie

kształcenia młodocianych,

-zmniejszenie środków wykonania inwestycji -budowa kanalizacji na trasie Rzeplino-Dolice ,

-przenosi się inwestycje rzeplino Krępcewo na rok 2010.

b)zwiększenia wydatków na zadania zlecone w kwocie 539.998,02

z tego:

- środki na wypłatę części podatku zawartego w akcyzie paliwa dla producentów rolnych,

-środki na sfinansowanie wyborów do parlamentu Europejskiego,

c)zwiększenia środków na zadania własne w kwocie 782.377,69

-wyodrębnienie środków na opłatę składki dla członków stowarzyszenia LGD Ziemi Pyrzyckiej

-wyodrębnienie środków na opłaty komornicze wynikające z prowadzonej windykacji wobec najemców lokali komunalnych,

-zwiększenia środków na wypłatę wynagrodzenia dla członków komisji oceniającej złożone wnioski ofert w ramach prowadzonych konkursów

-wyodrębniono środki na wypłatę diet dla strażaków biorących udział w akcjach bojowych,

-wyodrębniono środki na zakup wozu strażackiego dla OSP w Kolinie,

-zwiększono środki w obronie cywilnej na zakup usług pozostałych,

-wyodrębniono środki na opłatę komorniczą prowadzonej windykacji wobec osób zalegających w zapłacie podatków ,

-zwiększono środki na dotację dla Stowarzyszenia Rozwoju Wsi Strzebielewo -Przewłoki,

-zwiększenia środków na pokrycie kosztów postępowania wobec dłużników funduszu alimentacyjnego,

-zwiększenia środków na opłatę za pobyt członka rodziny w Domu Pomocy Społecznej,

-wprowadzenia do wydatków środków z zawartego w 2008 roku porozumienia z Urzędem Marszałkowskim na wydatki w ramach PPWOW,

-zwiększenia środków na zakup materiałów i wyposażenia w gospodarce ściekowej,

-wyodrębniono środki na zapłatę schroniskom dla zwierząt za wywóz bezpańskich psów z terenu Gminy Dolice,

-zwiększenie środków na wynagrodzenie dla pracowników interwencyjnych

-wyodrębnienie środków na opłatę dokumentacji remontu świetlicy wiejskiej w Bralęcinie,

-zwiększenia środków na remont świetlicy w Morzycy.

W związku z wprowadzonymi zmianami niniejszą Uchwałą Nr…./…/09 nastąpiła zmiana w wielkości deficytu budżetu gminy na rok 2009 i który po zmianach wynosi: 2.666.067,26 tym samym nastąpiła zmiana źródeł pokrycia deficytu. Planuje się pokryć przelewem lokat terminowych zawartych w roku 2008 oraz z nadwyżki budżetowej z roku 2008. szczegółowe określenie źródeł pokrycia deficytu stanowi załącznik Nr 1 do Uchwały.

Zmiana deficytu budżetowego spowodowała również zmianę kwot przychodów i rozchodów budżetu i ustanawia się przychody w kwocie 3.556.527,26

Oraz rozchody w niezmienionej wysokości 890.460 zł.

Wprowadzenie wydatków inwestycyjnych tj. zakup samochodu strażackiego oraz zapłata za dokumentacje remontu świetlicy w Bralęcinie jak również zmniejszenie wydatków na inwestycje tj. kanalizacja na trasie rzeplino-krępcewo spowodowała zmianę w limitach wydatków na wieloletnie inwestycje w gminie Dolice co stanowi załącznik nr 2

Komisja dokonując oceny wprowadzanych zmian w budżecie uważa je za zasadne i konieczne.

W wyniku wprowadzenia zmian budżet Gminy wynosi po stronie:

DOCHODY : 22.010.269,38

WYDATKI : 24.676.336,64

Komisja Rewizyjna wnosi o przyjęcie projektu uchwały w opracowanej wersji.

W drugiej części posiedzenia Wójt Gminy przedstawił Komisji Rewizyjnej stanowiska

i projekty uchwał jakie były przedmiotem obrad również Komisji Rozwoju Gospodarczego

i Budżetu m.in.:

1. Przedstawienie zmiany stanowiska w sprawie Porozumienia

dot. remontu chodnika oraz zagospodarowania terenu wokół budynku Poczty przy ul. Wiejskiej w Dolicach.

2. Wypracowanie stanowiska w sprawie propozycji nieodpłatnego przekazania na rzecz gminy Dolice nieruchomości stanowiących parki zabytkowe, położone w obrębie Krępcewa, oraz parku wiejskiego w miejscowości Ziemomyśla „A”.

3. Rozpatrzenie wniosku Rady Sołeckiej sołectwa Mogilica

w sprawie pomocy w wykupieniu terenu pod „plac zabaw”.

4. Wypracowanie stanowiska w sprawie zakupu samochodu strażackiego dla OSP Kolin.

5. Zajęcie stanowiska w sprawie realizacji zadania dot. dokończenia budynku wielorodzinnego w miejscowości Rzeplino.

6. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki w roku budżetowym 2010.

Ad. 1 Wójt Gminy przedstawił zmianę stanowiska w sprawie Porozumienia między Gminą a Starostwem Stargard w sprawie partycypacji remontu chodnika oraz zagospodarowania terenu wokół budynku Poczty przy ul. Wiejskiej w Dolicach.

Po uzgodnieniach ustalono, że zadanie zostanie przesunięte do realizacji w terminie późniejszym - rok budżetowy 2010, natomiast w bieżącym roku budżetowym Wójt proponuje zmienić treść Porozumienia ze Starostwem w zakresie przedmiotu robót

w sposób polegający na zastąpieniu w § 1 pkt 1 „remont części drogi powiatowej Strzebielewo-Krępcewo” (około 1500 m dł. od przejazdu kolejowego w k. Krępcewa).

Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną przez Wójta propozycję.

Ad. 2 Komisja po dokonanym posiedzeniu wyjazdowym proponuje zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Zarządu Stowarzyszenia Rozwoju Krępcewa i Rady Sołeckiej celem ustalenia przeznaczenia terenu. Podobne stanowisko dotyczy parku wiejskiego w Ziemomyślu „A”. Ostateczna decyzja zostanie podjęta

w terminie późniejszym po ostatecznych uzgodnieniach między zainteresowanymi stronami.

Ad. 3 Zapoznano się z wnioskiem Rady Sołeckiej sołectwa Mogilica w sprawie podjęcia działań ze strony Wójta mających na celu nieodpłatne przejęcie od Agencji Nieruchomości Rolnych części terenu pod „plac zabaw”.

Komisja upoważniła Wójta do podjęcia prawnych czynności mających na celu realizację zadania wskazanego we wniosku.

Ad.4 Komisja po przedstawieniu przez Wójta Gminy informacji nt. stanu technicznego samochodu strażackiego pozytywnie opiniuje zakup w drodze przetargu używanego samochodu pożarniczego dla jednostki OSP Kolin z jednoczesnym przesunięciem na ten cel środków finansowych w budżecie gminy.

Ad. 5 Komisja po udzielonych wyjaśnieniach Zastępcy Wójta pozytywnie opiniuje propozycję realizacji zadania dokończenie budynku wielorodzinnego w miejscowości Rzeplino

z przeznaczeniem na lokale komunalne.

Ad. 6 Wójt Gminy poinformował, że zgodnie z ustawą z dnia 20 lutego 2009 roku o funduszu sołeckim Rady Gmin do 30 czerwca podejmują uchwały o wyodrębnieniu lub nie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki, natomiast do dnia 31 marca roku poprzedzającego rok budżetowy podejmują uchwałę,

w której wyrażają zgodę lub nie wyrażają zgody na wyodrębnienie funduszu w roku budżetowym.

Nadmienił również, że w ramach tych środków możliwa będzie budowa placu zabaw w sołectwach lub remonty świetlic wiejskich. Koszt zakupu jednego placu to kwota około 10 tysięcy złotych.

Przedstawił także szacowane środki finansowe jakie przypadałyby na poszczególne sołectwa w zależności od liczby mieszkańców sołectwa według stanu na dzień 30 czerwca roku poprzedzającego rok budżetowy.

Wyliczone środki wg. określonego schematu przeznaczone mogą być wyłącznie na realizację przedsięwzięć, które są zadaniami własnymi gminy, mają na celu poprawę warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. W skali całej gminy będzie to kwota około 250 tysięcy złotych rocznie. Wcześniej muszą odbyć się zebrania na poszczególnych sołectwach w celu wypracowania stanowisk na jakie zadanie dana kwota zostanie przeznaczona a następnie wniosek przedłożyć Wójtowi Gminy.

Sołtysi na posiedzeniu w dniu 22 maja 2009 roku pozytywnie zaopiniowali projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki w roku budżetowym 2010.

Po wysłuchaniu Wójta Gminy Komisja Rozwoju Gospodarczego i Budżetu pozytywnie opiniuje utworzenie ww. funduszu sołeckiego.

- Zapoznano się także z treścią wniosku z dnia 27.05.2009 r. Pani Marii Spancerskiej zam. Dolice dotyczącego sprawdzenia ile gmina skorzystała i zarobiła na transakcji sprzedaży - kupna lokalu w miejscowości Moskorzyn.

Wyjaśnień w przedmiotowej sprawie udzielił Wójt Gminy, który stwierdził, że zawarte w piśmie zarzuty są niezgodne z prawdą tj. stanem faktycznym. Wykazany we wniosku lokal nie został sprzedany osobie fizycznej, a jedynie brana jest pod uwagę możliwość zamiany za działkę przy ul. Wiśniowej. Innej formy nie przewiduje się.

- Radny Henryk Wegielnik zwrócił się do Wójta o przyspieszenie działań umożliwiających jak najszybsze rozwiązanie problemu z dostarczaniem bieżącej wody do części gospodarstw domowych w miejscowości Zalęcino.

Wójt wyjaśnił, że obecnie przedłużająca się i męcząca sytuacja dla mieszkańcow nie jest wynikiem złej woli władz Gminy, wina leży po stronie Zarządu Spłdzielni "Bratek" w Zalęcinie, która brakiem konsekwencji doprowadziła m.in. do nieładu i chaosu. Część mieszkańców nie uregulowała płatności za pobór wody, stad wystąpiły duże zadłużenia. Gmina w sytuacji przejęcia zobowiązana byłaby do pokrycia tych zadłużeń. Zastrzeżenia budzi również sytuacja prawna spółdzielni, nieład w księgach wieczystych. W takim stanie rzeczy nie ma możliwości przejęcia hydrofornii na rzecz gminy.

Na tym protokół zakończono.

Komisja:

1)Sinica Jarosław …………..

2) Węgielnik Henryk …………….

3)Kołacki Stanisław ………………

4)Szewczyk Joanna …………………….

3


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Jowita Banasińska

Data wytworzenia:
02 lip 2009

Osoba dodająca informacje

Jowita Banasińska

Data publikacji:
02 lip 2009, godz. 11:50

Osoba aktualizująca informacje

Jowita Banasińska

Data aktualizacji:
02 lip 2009, godz. 11:50