Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy Dolice

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

Udostepnienie danych jhednostkowych z rejestru mieszkańców i PESEL

Dane z rejestru PESEL udostępnia:

 

  • organ dowolnej gminy - udostępnianie danych jednostkowych. Wniosek w tej sprawie można złożyć do organu dowolnej gminy, ponieważ udostępnianie danych z rejestru PESEL w tym trybie jest odmiejscowione;
  • minister właściwy do spraw informatyzacji - udostępnianie danych w trybie pełnej teletransmisji danych, w drodze weryfikacji oraz w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej. Wnioski należy kierować do Centralnego Ośrodka Informatyki Oddział w Katowicach, na adres: 
    Al. Korfantego 2, 40-004 Katowice

 

Dane z rejestrów mieszkańców udostępniają:

  • organy gmin prowadzące te rejestry

Dane z Rejestru Dowodów Osobistych udostępniają:

  • organ dowolnej gminy - udostępnianie danych jednostkowych z RDO. Wniosek w tej sprawie można złożyć do organu dowolnej gminy, ponieważ udostępnianie danych z RDO w tym trybie jest odmiejscowione;
  • minister właściwy do spraw informatyzacji - w trybie pełnej i ograniczonej teletransmisji. Wnioski w tej sprawie należy kierować do Centralnego Ośrodka Informatyki Oddział w Katowicach, na adres: Al. Korfantego 2, 40-004 Katowice

Tryb udostępniania danych

Tryb jednostkowy

Istota trybu jednostkowego polega na możliwości skierowania zapytania do organu gminy o udostępnienie danych osoby poszukiwanej. Zapytanie powinno mieć postać sformalizowanego wniosku i może zostać złożone zarówno w tradycyjnej formie pisemnej, jak również w formie dokumentu elektronicznego. Korzystając z drugiej możliwości należy jednak pamiętać o uwierzytelnieniu pisma na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r., poz. 670 ze zm.), tj. za pomocą podpisu zaufanego na ePUAP albo przez zastosowanie podpisu kwalifikowanego lub podpisu osobistego.

Złożony wniosek podlega ocenie organu udostępniającego, który po sprawdzeniu jego kompletności, bada uprawnienie Wnioskodawcy do uzyskania żądanych danych. Jeżeli wynik weryfikacji będzie pozytywny, dane podlegają udostępnieniu.
W przeciwnym razie wydawana jest decyzja odmowna, od której można się odwołać lub skierować skargę do sądu administracyjnego.

Odpowiedź organu, podobnie jak zapytanie, może zostać udzielona zarówno w formie pisemnej, jak i w formie dokumentu elektronicznego. Decydujące w tym zakresie pozostaje żądanie Wnioskodawcy

 

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dokument, który potwierdza Twój interes prawny (np. wezwania sądowe, wezwania komornicze, dokumenty potwierdzające zobowiązanie wobec wnioskodawcy osoby, której dane mają być udostępnione np. wyroki sądowe, umowy, wezwania do zapłaty, wezwanie przedsądowe wraz z potwierdzeniem braku odbioru, postanowienia i decyzje innych organów);
  • dokument, który potwierdza Twój interes faktyczny. Jeżeli żądanie udostępnienia danych nie wynika wprost z przepisów prawa, musisz przedstawić wiarygodną potrzebę posiadania danych osoby. Pamiętaj, w tym przypadku informacje dotyczące osoby możesz uzyskać wyłącznie, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą;
  • dowód opłaty za udostępnienie danych;

jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika, dołącz dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek możesz złożyć:

  • w Wydziale Spraw Obywatelskich, pok. 5, ul. Ogrodowa 18, 73-115 Dolice
  • pocztą;
  • złóż w formie elektronicznej. W razie skorzystania z tej możliwości musisz pamiętać o uwierzytelnieniu pisma za pomocą profilu zaufanego ePUAP lub przez zastosowanie podpisu elektronicznego.

Opłaty

  • za udostępnienie jednostkowych danych (dotyczy jednej osoby lub imion i nazwisk osób zameldowanych w jednym lokalu) zgromadzonych w rejestrze mieszkańców oraz rejestrze PESEL - 31 zł; nr konta: 13 9387 1026 2607 2036 2000 0150
  • Tę opłatę możesz wnieść kartą płatniczą bezpośrednio przy składaniu wniosku lub dokonać przelewu na wskazane powyżej konto. Możesz również zapłacić na poczcie lub w dowolnym banku;
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną - 17 zł; nr konta: 13 9387 1026 2607 2036 2000 0150.
  •  Tę opłatę również możesz wnieść kartą płatniczą bezpośrednio przy składaniu wniosku lub dokonać przelewu na wskazane powyżej konto. Możesz również zapłacić na poczcie lub w dowolnym banku.

Tryb odwoławczy

W przypadku wydania decyzji odmownej możesz się odwołać do Wojewody Zachodniopomorskiego w Szczecinie za pośrednictwem Wydziału Spraw Obywatelskich, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Wniosek o udost. danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL(1)(1) (PDF, 352.08Kb) 2021-12-08 09:48:46 1
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Agnieszka Sinica

Data wytworzenia:
07 kwi 2017

Osoba dodająca informacje

Agnieszka Sinica

Data publikacji:
07 kwi 2017, godz. 14:23

Osoba aktualizująca informacje

Karina Królikowska

Data aktualizacji:
08 gru 2021, godz. 09:48